måndag 25 maj 2015

Kortskissen -Elliot 13 år

Hej!

Idag för 13 år sedan blev jag mamma för första gången. Ut kom den finaste killen jag hade sett. Det var en känsla som man inte kan förbereda sig på. Att man kan känna så mycket kärlek till någon som man precis har fått träffa. 
Han bestämde sig för att ta lite tid på sig innan han ville komma ut och det hela slutade med ett kejsarsnitt. Precis på den beräknade dagen blev det. Det är Urban som har namnsdag idag och en av sköterskorna föreslog att han skulle heta det. Vi tackade artigt för förslaget..... Det blev ingen Urban utan en Elliot. Världens finaste Elliot!
Idag går han in i tonåren. Jag avundas inte tonåringarna idag. Det är nog inte så lätt alla gånger att växa upp i dagens samhälle med alla sociala medier osv. Vi vuxna tycker ju många gånger att det är jobbigt och har svårt att begränsa oss så hur ska det då inte vara för våra ungdomar. Jag hoppas ändå att vi har lyckats ge honom en grundtrygghet som han kan falla tillbaka på och luta sig emot när det behövs.
STORT GRATTIS min älskade unge!


Det här kortet som jag har gjort efter dagens skiss hos Kortskissen fick Elliot på morgonen när vi uppvaktade honom.


Tack för titten!

Kram Åsa!


2 kommentarer:

  1. Ja vilket mirakel det är VARJE gång! Underbart! Och underbart är även ditt fina kort till honom! Roligt att träffas lite igår på träffen :-) kram Anna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kul att ses en kortis. Kändes konstigt att inte vara med.... Kram

      Radera