söndag 5 maj 2013

Skissedilla #208

Nu är det sista inlägget för dagen jag lovar... :-)
Jag vet att min dag i morgon kommer att gå i 120 så det kommer med andra ord vara svårt att få ihop någon bloggtid då, så därför kör jag många idag istället så att jag hinner med deadline.

Nu är det en LO till Skissedilla jag visar:


En god vän till oss äger Edsbyns leksaksaffär Skattkammar´n och för ett tag sedan behövde hon lite hjälp i butiken så vi ryckte in som hjälpredor. Ebba och Elsa blev väldigt spända och högtidliga bakom disken.

Jag är väldigt färsk på det här med gesso och modellingpaste men har gjort ett litet försök här på denna LO.


Jag grundade med lite gesso för att sedan mista och till sist använda modellingpaste tillsammans med en mask. Ingen aning om jag gjort i "rätt" ordning men men, jag gör som jag gör... :-)
Är evigheter sen jag använde mina WOC rosor på en LO så det va kul att plocka fram den STORA lådan igen.

Det är inte jätteofta som jag tycker att Ebba och Elsa är så väldigt lika men på denna bild måste jag faktiskt tycka det jag också. :-)
Kram Åsa! 

1 kommentar:

  1. Oj va du är flitig... den här Lo:n är bara såååå fin. Och dom två sötstrutarna på bilden är bara som pricken över i. ..:)


    Kraaaaam

    SvaraRadera