torsdag 31 januari 2013

Vi läser!

Hej!

Torsdag igen och det innebär ledig dag för mig. :-) Det blev en shoppingtur till Gävle tillsammans med en vän.  Det gillas!!!

Hittade ett foto på en LO som jag "glömt" visa. Eller snarare inte bestämt mig för om jag ska visa alls. Jag gjorde den för ett par månader sen och nu får den komma ut i ljuset :-) Inget mästerverk men men...


En dag i somras pratade jag med Ebba och Elsa att det nu var sista året som började för dom på förskolan. Ebba började storgråta för hon kunde minsann inte börja i förskoleklass om hon inte kunde läsa. Jag försökte trösta med att vi inte behöver fundera på det alls för det är ett år kvar på dagis och sen kommer du att lära dig läsa i skolan. Men det köpte hon inte alls utan hon ville lära sig NU. Så vi gick in och satte oss och tränade och efter 30 minuter läste hon både ord och meningar!!! Sen ville Elsa också lära sig och vi satt ungefär lika länge och sen läste hon också. Fotot är från den kvällen. Nu ett halvår senare läser dom böcker på egen hand och mamman är jättestolt. Så nu är Ebbas önskan uppfylld med god tidsmarginal!!! Som lärare skulle jag önska att alla barn hade lika lätt för att lära sig läsa.

Kram Åsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar